3C_WEEK 15
AIM WEEK 15: I can ask and answer questions with LIKE and WANT.
CÍL TÝDEN 15: Ptám se a odpovídám na otázky se slovesy LIKE (MÍT RÁD) a WANT (CHTÍT)
Hello Kingfishers,
What did we do on Monday?
(co jsme dělali v pondělí)
- procvičovali jsme sloveso WANT ve větách
- procvičovali jsme věty se slovesem LIKE
- řekli jsme si, že za slovesem LIKE bývá podstatné jméno v množném čísle
- I like bananaS
- I like orangeS
- I like biscuitS
- zjistili jsme, že pokud se na konci podstatného jména vyslovuje "sykavka", špatné by se nám vyslovovalo -s určující množné číslo, a tak musíme vyslovit "i"
- I like sandwichES /sanvdičis/
- I like oranges /orindžis/
- I like horses /hósis/
- zjistili jsme, že pokud podstatné jméno patří do kategorie "NEPOČITATELNÉ" (lze těžko spočítat, nebo jdo spočítat jen na "krabice", "sklenice", "lahve"...), pak po LIKE množné číslo NENÍ
- I like MILK
- I like RICE
- I like TEA
- I like ICE-CREAM
- I like CHOCOLATE
- do sešitu jsme si pro připomenutí vlepili tento obrázek:
- Student´s book page 136/exercise 1 - doplnili jsme správnou variantu za sloveso "like" a za "don´t like" (audio není potřeba)
- Student´s book page 137/exercise 2 - doplnili jsme správnou variantu za sloveso "like" a za "don´t like" (audio není potřeba)
What did we do on Tuesday?
(co jsme dělali v úterý)
- dále jsme procvičovali LIKE a DON´T LIKE ve bětách kladných, záporných i tázacích
- naučili jsme se "silnější" variantu slovesa LIKE - LOVE a slovesa DON´T LIKE - HATE
- říkali jsme si, jaká jídla, věci a zvířata máme a nemáme rádi, případně MILUJEME a NESNÁŠÍME :)
- Vyplnili jsme pracovní list viz příloha
- sloupečky "I like" a "I don´t like" - tam děti zaškrtly, co mají ony rády a nemají
- sloupečky 3 a 4 - děti chodily a ptaly se spolužáků, co oni mají a nemají rádi - zapisovaly jména dětí podle odpovědí. Tento pracovní list budeme POUŹÍVAT iI PŘÍŠTÍ TÝDEN. Děti mají nalepeno v sešitu.
What did we do on Thursday?
(co jsme dělali ve čtvrtek?)
- dále jsme procvičovali LIKE, DON´T LIKE, LOVE a HATE
- hráli jsme hru - viz příloha - můžete si zahrát doma (děti vědí, jak na to)
HOMEWORK for Monday:
viz pracovní list HOMEWORK